15 Şubat 2017 Çarşamba

Yavru Köpeği Kuyudan Kurtarmak İçin Gençlerin Bilimden Faydalanıp Robotik Kol Üretmesi!

Arkadaşlar merhaba;

Hemen konuya girmek istiyorum. İstanbul Beykoz'da kuyuya düşen bir yavru köpek 10 gün sonunda ekipler tarafından kurtarıldı. İlk önce şunu kesinlikle söylemeliyim ki köpeğin kurtuluş haberini ve kurtulduktan sonraki musmutlu sevinç fotoğraf ve videolarını gördükten sonra çok mutlu oldum. Ama beni bundan daha fazla bile mutlu eden bir şey yaşandı bu kurtarma çalışmasında! Hemde öyle bir şey ki tüm Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarını fazlasıyla ilgilendiriyor!

 
Bu fotoğrafta Türkiye Cumhuriyeti'nin geleceği yatıyor! Bilim her şeydir! (Fotoğraf alıntıdır.)

Hemen ne demek istediğimi, yani köpeğin kuyudan kurtarma çalışmasının neden tüm Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarını  bu kadar çok yakından alakadar ettiğini anlatmak istiyorum.

Buyurunuz yazımın devamına...

Çok kısa yaşanılanı bi özetleyeyim. Makalemin sonuna doğruda T.C. için neden çok mühim olduğunu hemencecik söyleyecem!(olayı duymayanlar olabilir belki yoğun siyasi gündemden ötürü):
Yavru Köpeğimizin ismi artık: KUYU :)
Arkadaşlar İstanbul/Beykoz'da bir köpek bir insanın giremeyeceği kadar darlıktaki bir kuyuya düşüyor. İlk önce İstanbul İtfaiye Ekipleri bu köpeği kurtarmak için uğraşıyorlar ama olmuyor sonra bu durum Türkiye Cumhuriyeti'ndeki hayvaneverler, veterinerler, AFAD gibi kuruluşlarda işin içine girip yavru ve çok korkmuş köpeği oradan kurtamaya çalışıyorlar ve 10 günü sonundada kurtarıyorlarda! Köpek kurtarıldıktan sonraki zafer, mutluluk seslerini/bağırışlarını birazdan video ile sizinle paylaşacam :)

 Şu videoyu izlemeden geçmeyin yazımın devamına.(36 saniye)
İnsanoğlu'nun yavru bir hayvanı kurtardıktan sonraki şu sevinç çığlıkları yüz gülümseten cinsten! :)

Amma ve lakin benim bu yukarda anlattıklarımdan daha çok sevindiğim bi durum yaşandı! Ne mi?

Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi Robotik Takımı
Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi öğrencileri kendi yaptıkları robotik kolla köpeği kurtarmak için çalışma yaptılar ilk denemelerinde olmadı ve acele bir şekilde robotik kolu hemen dahada geliştirmek için çabaladılar. Eğer kurtarılmasaydı bu öğrenciler bugün yarın kurtaracaktı zaten ama benim ilgimi bu kadar çekmesinin sebebi gençlerin yaptığı robotik kolun beni şaşırtmış olması! Ben haberi ilk duyduğumda bu kadar bilimsel bir çalışma beklemiyordum açıkçası ama hakikaten bu öğrenciler ne kadar ayakta alkışlansa bile azdır! Tüm takdir ve tebriği hak ediyorlar şuan!



 Peki bu konu niye tüm Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarını ve devletimizin menfaatlerini ilgilendiriyor?

 Sayın T.C. Vatandaşları;

Bilim bizi ileri götürecektir!
Bakınız efenim bu öğrenciler Türkiye'de bu kadar üretim 0 noktasına geldiği bu dönemlerde kendi çabalarıyla, yapımını kendilerine aile olan bir ROBOTİK KOL geliştirdiler. Bu BİLİM DEMEKTİR BİLİM!!! Bir devletin diğer devletlerden ileriye gitmesi ve güçlü olması artık ekonomisi ve bilimiyle alakalıdır ki bilim ne kadar gelişirse zaten ekonomide alır başını gider! Bu gençler Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin ali menfaatleri yönünden 550 milletvekilinden çoğunun yapamadığı şeyi yapmışlardır. Türkiye Cumhuriyeti menfaatleri doğrultusunda bilim alanında ilerleme kaydetmeye başladığımız bize göstermişlerdir. Hemde kendi çabalarıyla! Çok önemlidir bu konu, tüm Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları için MİLLİ BİR KONU olarak görmek gerek bence! Bu güzel çalışmalara ara vermeden atağa geçirmeye derhal başlanmalıdır! Bu tür çalışmalar Türkiye Cumhuriyeti'nin geleceği için çok mühimdir!


O robotik kol

Tasarlanan robotik kol olay yerinde iken :)
 Şu linkteki Twitter hesabını mutlaka takip edin! Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi/Robotik Takımı'nın Twitter hesabı çünki :) ;)
https://twitter.com/FRC_Integra3646

 Bu hususta ben T.C. Başbakanı / Milletvekili olsam ne yapardım?

Başbakan olsam: 

 T.C. Kalkınma Bakanı'nı, Bilim,Sanayi ve Teknoloji Bakanı ve TÜBİTAK bakanlarını/yetkililerini yanıma alır Bahçeşehir Fen ve Teknoloji Lisesi'nde bizzati o öğrencileri ve okul müdürünü ziyaret eder. Maddi ve manevi bundan sonrası için ne gerekiyorsa Türkiye Cumhuriyeti adına yardım/teşvik edileceğini belirtir ve o öğrencilerin bilim alanında belki başlangıçta olsa yaptıkları bu çalışmadan ötürü alınlarından öperdim!
  

Milletvekili olsam:

Hangi siyasi partiden olduğunun benim için zerre önemi yok çünkü ben TBMM maneviyatına sımsıkı bağlı tüm Milletvekillerini benim ve devletimin vekili olarak görürüm!

Milletvekili olarak gider o öğrencileri ziyaret ederdim. Deyatlı bilgi alırdım. Bundan sonraki çalışmalarını öğrenirdim. Gerekli yasa düzenlemeleri-teşvikleri için gerekirse yasa teklifi verirdim diğer Milletvekili arkadaşlarımın desteğinide alarak ve ilgili bakanlar ve kamu kuruşlarıyla Milletvekili sıfatıyla görüşür. Bilim alanında Türkiye Cumhuriyeti'nin ilerlemesi için bu tür çalışmaların burada sınırlı kalmaması için elimden geleni yapardım.

İlaveten kendimde ilerde İstanbul 1.Bölge BAĞIMSIZ Milletvekili adayı olmayı düşünüyorum. Kendi reklamımıda yapayım propaganda misali :D :)

Bu arada Cem Seymen(CNNTÜRK gazetecisi) ve CNNTÜRK ekibide bu bilimsel çalışma ve kurtarma operasyonu ile çok yakından alakadar oldular.


 
Kurtarıldıktan hemen sonra... Senin o battaniyeni yerim len :D

Kurtarılmasının hemen ardından basın açıklaması yaparkene :D :D :)



Vatandaşı olduğum Türkiye Cumhuriyeti'nde bilimin her daim ileri gitmesi dileğimle...
Sayılarımla... :)

20 yorum:

  1. Basarilarinizin devaminu dilemek uzere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi okurumun beni başarılı bulması ve devamını dilemesi güzel bir şey tabii :)
      Teşekkürler... :)

      Sil
  2. Ülkemizde bu tarz çalışmaların olması gerçekten sevindirici oluyor. En azından ileriye umut ile bakabiliyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette! En önemliside bu tür çalışmalar sayesinde Türkiye Cumhuriyeti'nin bilim alanında ileriye gitmesi yani vatandaşı olduğumuz Türkiye Cumhuriyeti'nin geleceğine umut ile bakmamız... :)

      Sil
  3. Gerçekten yazıyı okurken aynı zamanda sevinçlendim böyle şeyleri görmek güzel hayvanlar değerliler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle güzel bir haber elbet lakin daha güzel olanı ve tüm Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarını ilgilendiren konu ise liseli gençlerimizin bilim alanında yapmış olduğu üretimler! ;)

      Sil
  4. İleriye dönük umutlarımız yeşerdi filizlendi diyebilirim :) Sevincini çok güzel dile getirmişsin. Sevgiler...!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu ve düşüncelerimi sizlere çok iyi yansıtabilmişsem ne mutlu bana :)

      Sil
  5. Batı düşünen beyinlerin kıymetini iyi bilir. Biz genelde az ötede oynasınlar muamelesi yaparız. İnşallah yine öyle olmaz. Ve hayvanlar... Kötülüğü değil, sadece sevgiyi ve iyiliği hak ediyorlar. Güzel bir yazıydı erenler. Elinize sağlık ⭐

    YanıtlaSil
  6. Böyle bilimle ilgilenen gençler vatandaşı olduğumuz Türkiye Cumhuriyeti'nin geleceği olduğundan ötürü çok çok önemlidir! Keşke vatandaşlarımız bu tarz şeyler ile uğraşan vatandaşlara Türkiye'nin menfaatleri için destek veren insanları siyaset sahnesine seçip gönderse! :/ :/
    Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim :) :)

    YanıtlaSil
  7. keşke yeterli desteği verse devletimiz! Her şey bilim ve iyilik adına gelişse. Yeterli ilgi ve ödeneği aldığını düşünmüyorum teknoloji adına yapılan yükselmelerin. Tebrik ederim fen ve teknoloji lisesi öğrencileri bizlere böyle akıllı nesiller üreten nesiller geliştiren nesiller lazım. Ve bu çocukların önüne engel koyulmaması gerek ödeneklerinin yapılması gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediklerinize katılıyorum. Artık öyle bir devirdeyiz ki ülkeler birbirleriyle mücadele ederken eskisi gibi siper kazarak kurşunla savaşmıyor. Bilimi yani daha sonrası içinde ekonomisi güçlü olan devletlerin sözü geçer! Sizinde belirttiğiniz gibi bu yüzden bu gençler çok önemlidir devletimiz Türkiye Cumhuriyeti adına.
      Umarım hükümetleri-vekilleri seçip gönderen vatandaşlarımız artık daha düzgün insanları-gerçekten devlet meseleleri ile ilgilenen insanları meclise gönderir-seçer.
      Yorumlarınız için tekrardan teşekkürler :)

      Sil
  8. Çok ama çok mutlu oldum, çok sevindim, emeği geçen herkes özellikle de o robotik kolları yapan genç evlatlarımıza çok teşekkür ediyorum. Bilimsiz hiçbir ülke kalkınamaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınız için teşekkürler :)
      Kesinlikle dediğiniz gibi BİLİMsiz hiç bir ülke kalkınamaz! Bilim şart!İlim şart! Eğitim şart! Diğer ülkelerin yanında sözünümüzün tam geçmesi için BİLİM şart! Umarım artık yurttaşlarımız BİLİM yerine boş işlerle uğraşan kişileri meclise sözüm ona "Devlet Adamı" diye sokmaz!
      Güzel bir Türkiye Cumhuriyeti geleceği dileğimle...
      İyi günler... :)

      Sil
  9. Ülkemizde güzel şeyler oluyor bilim alanında ancak hiçbirini TÜBİTAK beğenmiyor. Onların beğenmediğini ise eller beğeniyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TÜBİTAK'ın beğendiği çalışmalar malesef "Ledli ekmek sepeti" gibi çalışmalar(gerçekten TÜBİTAK böyle bir çalışmaya katkı payı verdi!!!) Böyle oluncada Türkiye'de BİLİM gelişmiyor! BİLİM gelişmeyincede malesef ve malesef Türkiye Cumhuriyeti gelişmiyor ve hatta geriye doğru gidiyor!Gerçekten sinir bozucu ya!
      Sizinde dediğiniz gibi eller beğenip, sahip çıkıp, ülkesine dahi davet ediyor! Bizimkiler ise boş...! :/ :/

      Sil
  10. Son günlerde bu ülkede duyduğumuz en güzel olaylardan biri. Küçük de olsa böyle güzel bir haber duymak güzel.

    Ersumer

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halk arasındaki "Türkiye'de bazen güzel şeylerde olabiliyor" sözüne uyum sağlamış bir olay :) Vatandaş olarak tek temellim; bu tür bilimsel çalışmaların devam etmesi.
      Yorumunuz için teşekkürler... :)

      Sil
  11. bazi okullar uretime katkisi olmayan acayip beyinler yetistirir, bazilari da gelecegin muhendislerini. ibretlik bir olay, ozellikle egitim sisteminin yanlislarini gormek adina. bir ara pisa testine, ogretmenlerin kendi alanlarinda ki sinav sonuclarina da buna paralel olarak vurgulamaniz yerinde olabilir :) aklima geldikce endise verici oluyor memleketin gelecegi zira.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. PİSA sonuçlarından sonra Milli Eğitim Bakanı bile kendi itiraf etti eğer İmam Hatip Liselerin dahil olmasaydı Dünya genelinde ilk 3'te idik dedi.
      Malesef ki siyasileri her yaptığı ufacık bir hatayı dahi vatandaşlar olarak ve ülke geleceği olarak biz ödüyoruz!
      Yorumunuz için teşekkürler.Belirttiğiniz hususuda göz önünde bulunduracağım :)

      Sil