8 Şubat 2017 Çarşamba

Dilime Dolanan-Aklıma Takılan İbranice Şarkılar

Sayın okur öncelikle merhaba;

Ben genel olarak bu bloğuma yazarken hep özene bezene, hazırlanması günler süren makaleler yazarım ama bugün Youtube'da rastgele şarkı dinlerken denk geldiğim ve istemsizce aklıma çalan, dilime dolanan 3-4 tane ibranice şarkıyı sizinle sizlerle paylaşmak istiyorum. İlk duyunca biraz garip geliyor ama evet ibranice :) Hele ki bir tane şarkı gerçekten favorilerime girdi diyebilirim. Bi göz atıp 2 dakikanızı ayırın büyük ihtimalle sizinde hoşunuza gidecektir. 

En beğendiğim ibranice parçanın sahibi bu The Revivo Project denen müzik gurubuymuş. Araştırdım biraz. Kendileri İsrail'li müzik grubu imiş.

O vakit bahsettiğim şarkıları size dinletmek için sizi yazımın devamına davet edeyim. 
Buyrunuz efenimmm... :)


Sayın okurlar ve Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşları... Öncelikle şunu altını çize çize belirtmek istiyorum. İsrail Devleti, Bir gemideki 9 Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşını/Türk vatandaşını siyasal sebeplerden ötürü öldürdüğünden İsrail Devleti'ne herhangi bir sempatim vesaire gibi bir şey yok, mümkünde olamaz zaten bu şartlardan ötürü! Ben bir Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşı olarak ancak ve ancak devletim olan Yüce Türkiye Cumhuriyeti'nin menfaatlerini düşünürüm! Buna zerre şüpheniz olmasın!

Şimdi diyeceksiniz ki belki "Ne diye o zaman bu ibranice şarkıları bizimle paylaşıyorsun?" 
Şöyle ki: Youtube'da şarkı dinlerken ordan oraya geçerken denk geldim ve çok hoşuma gitti çünkü "Müzik evrenseldir" diye bir söz var! ve aklıma-dilime dolandı, hoşuma gitti bende sizinle bu 3-4 şarkıyı paylaşmak istedim hepsi bu.


Yazımın başında bahsettiğim The Ravivo Project'in sevdiğim parçasının Youtube'daki videosuna ilk bu videoyla bu isimle denk geldim.


 Yukardaki videoyu yapan gurubun ismini öğrendim dediğim gibi The Ravivo Project diye bir İsrail'li grupmuş. Sonra bu şarkının ham halini buldum.(ilaveten yukardaki videonun isminden rahatsız olanlar için) 

Şarkının ismini ibranice arattığımda ise şu çıktı:  איפה הימים




 

Bu şarkıda Ahmet Kaya'nın Ağladıkça adlı parçasının ibranice yorumu. Gerçekten bayıldım. Videonun ismi gibi süper bi yorum!



Yukardaki Ahmet Kaya'nın parçasını yorumlayan adamın ismini buldum. Adı Yaov Itzhak imiş. Ben bakmadım ama belki diğer parçalarına falan bakmak isteyen olur. İlaveten anladığım kadarıyla ermeni bir İsrail vatandaşı imiş(teyitli değil).



Son olarak bu İbranice Musevi ilahisini paylaşmak istiyorum. Hangi dinden olmanızı bir önemi yok.  Dinlerken bana huzur verdi eminim size de verecektir.  İlahini ismi zaten videoda yazıyor ama ben birdaha yazayım buradan : Yeshua

 

Buda başka dinlemesi güzel gelen bir ibranice musevi ilahisi. Kulağa çok güzel geliyor buda en son denk geldiğim... Dinleyiniz bence bakalım siz ne düşüneceksiniz? :)



Ne hissettiniz bilmiyorum ama ben yukarda verdiğim parçaların hepsini dinlerken büyük zevk aldım bir çok yerel/yabancı şarkıda zevk aldığım gibi.

Tüm insanoğluna saygılarımla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder