10 Mart 2016 Perşembe

Sigara Bırakma Nedenleri

Merhabalar;

  İlk önceleri arkadaşlarından otlanıp sonra yavaş yavaş sigara paketi almaya başlarken bi anda kendine "Ne yapıyorum lan ben!" diyip sigara illetinden uzaklaşan biri olarak;
 
(Bu fotoğraf alıntıdır.)

Sigara neden bırakılmalı? Sigaranın bırakmaya iten etkileri nelerdir? Sigaranın zararları nelerdir? Sigarayı nasıl bırakabilirim? sorularının cevaplarını anlayıp beni sigarayı bırakmaya iten işte bu soruları kendim üzerinden de örneklerle, yalın bir şekilde size anlatacağım.


 


 Haydi buyrunuz başlayayım anlatmaya: ...


  2015 yazında çok büyük sıkıntılarım vardı ve o ara amcamın oğlu yani kuzenimin sigara içtiğini kendinden öğrendim ve bende o sıkıntı-stresle içmeye başladım sonra dertlerimi, sıkıntılarımı hallettikten sonra baktım ki üniversite açılmış ve ben sigara içen arkadaşlardan sigara otlanır olmuşum. Sonra bi gün bazı önemli olumsuz yanlarını gördüm ve zaten tiksinmeye başladığım sigaradan tam anlamıyla tiksindim diyebilirim. Eğer ki sigara içiyorsanız (veyahut içen bir tanıdığınız varsa) bu dediklerimi okursanız sanırım sizde sigaradan tiksineceksinizdir!

  • Sigara karşı cins tarafından hoş karşılanmayabilir!
(Bu fotoğraf alıntıdır.)
Eğer sigara içen birisi değilse sevgiliniz-eşiniz sigaranın kokusu ve dumanından fazlasıyla rahatsız olacaktır ve size samimi davranmak istemesine karşı duman veyahut kokudan rahatsız olduğu için size fazla yakınlaşamayacak buda samimi ortamı bi anda çekip alacaktır. 

Örneğin; Sevgilim ben sigara içerken sigara dumanından rahatsız olduğu için iki metre uzağımda dururdu ve sigara içip yanına gittikten sonra ağzımın çok fazlasıyla sigara koktuğunu ve bundan fazlasıyla rahatsız olduğunu belli ederek ağzıma hemen naneli bir şeker atmamı söylerdi.

Sizce sevdiğiniz kadın-sevdiğiniz adam için değer mi? Benim sigarayı tam başlayıp bağımlı olma aşamasında iken bırakmamın sebebide canımdan çok sevdiğim insanın bundan rahatsız olmasıdır nihayetinde söz konusu kişi benim hayatımı paylaşmak istediğim kişidir.

  • Dişleriniz çok kötü gözükecek! 
 Sigara içenlerin dişleri sigaranın içindekiler yüzünden içilmiş sigara filtresindeki gibi sarı sarı olacaktır. Güldüğünüz zaman bembeyaz dişler yerine sararmış sapsarı dişler! Sizce hangisi daha estetik? Emin olun karşı cinsi geçin kendi hemcinslerinizin hoşuna bile gitmeyeceği gibi sizinde kendinize olan öz güveninize zarar verebilir. Aynada kendinize bakıp güldüğünüzde güldüğünüze pişman olmayın! Gerek yok buna ,gerçekten gerek yok!

Dişlerinizin böyle güzel olması varken,

böyle olmasına gerek var mı?


    (Bu fotoğraf alıntıdır.)
  • Üstünüz başınız kötü kokacak!
Sigara içtiğinizden ötürü giydiğiniz elbiseler, gömlekler hatta kullandığınız telegona kadar her eşyanız tabir yerinde ise "leş gibi" kokacak ve çok fazla insan size belki belli etmeselerde bundan aşırı rahatsız olacaklardır. Sırf bu yüzden insanların (belki de karşı cinsin) sizinle iletişime girmekten çekinmesi ya da az muhattap olması kötü bir şey değil mi? Sırf bu sinen sigara kokuları yüzünden sürekli durmadan üst değiştirmek yersiz değil mi? Sinen sigara kokusundan ötürü elbise değiştirmeye kalksanız elbise yetişmez gerçi bu da ayrı bi konu! Sizce gerek var mı? Yok!


  •  Sigaranın neden olduğu hastalıklarda cabası!
Sigara içmenin faturası sadece akciğer kanseri ile kalsa iyi!  Akciğer kanserinin yanında gırtlak, ağız, dil, dudak, diş eti, burun, bademcik, tükürük bezi, yutak, yemek borusu, böbrek, mesane, pankreas, mide, anüs, penis, vulva, rahim ağzı, karaciğer ve kan kanserleride olma ihtimaliniz çok yüksek! Ve daha bunlar sadece kanser çeşitleri, internetten ön araştırma yaptımda bi de hastalık olarak saymaya kalkar isek buraya sığmaz. Erkekte Kısırlık ve cinsel ilişkide sertleşme sorunundan tutunda kalp krizine, gözde katarakta kadar neler var neler! (İsterseniz internetten detaylı bakabilirsiniz.)


Sigara içen ile sigara içmeyenin akciğeri arasındaki fark!

  Niye iki duman için çoluğunuz çocuğunuz, eşiniz-sevgiliniz, arkadaşlarınız, dostlarınız ile mutlu sağ salim sağlıklı bi ömür geçirmek varken sancılı hastalıklar ile boğuşup ardından kanser olup acılar çektikten sonra ölesiniz ki! Neden? Gerek var mı? Yok!


 Bütün bu anlattıklarım ve olanlar sonra kendinize; "Peki sigarayı nasıl bırakılır?" diye sormuşsunuzdur umarım! :) (Eğer bu anlatııklarımdan sonra kendinize bu soruyu soruyorsanız ne mutlu bana.)

  • Sigara Nasıl Bırakılır?

    Sigara bırakma konusu her şeyden önce kafada biter, bunu unutmayın! Ama ginede bunu yapamıyorsanız Sigara Bırakma Hattı ALO 171'i arayıp veyahut devlet hastahanelerinde de bulunan Sigarayı Bıraktırma Poliklinikleri'ne gidip yardım alabilir ve sigarayı bırakabilirsiniz. Özellikle hastahenelerde bulunan sigara Sigarayı Bıraktırma Poliklinikleri'ne gidip yardım almanızı kesinlikle tavsiye ederim,yararını göreceksinizdir!

    Sigara bırakmada bir şeyler kullanma gibi konularda sakın uzman yardımı almadan kafanıza göre iş yapmayın!

    (ALO 171 Sigara Bırakma Danışma Hattı hakkında daha fazla bilgi için TIKLAYINIZ.)

    Sigara bırakma konusunda şu videoyu da kesnilikle izlemenizi isterim. Youtube'da dolaşırken görmüştüm.

     Bu videoyu izledikçe ben ne yapmışım diyorum!
    Yazık ya, gerçekten yazık!
    Sizde bırakın şu illeti!
    Bağımlı olmayın!


     
    T.C. Sağlık Bakanlığı'nın sigarayı bıraktırma- sigara ile alakalı
    çok kamu spotu videosu var, benim ise en ilgimi çeken bu
    video oldu. Bunu da paylaşayım dedim.

      Stressiz-sıkıntısız, dertsiz, dumansız, sigarasız, hastalıksız-kansersiz güzel bir hayat dileğimle...
    Umarım size sigaranın zararları ve sigarayı bıraktırma konularunda yardımcı olabilmişimdir.


    Bir sonraki yazımda görüşmek üzere esen kalın...
    Sevgi ve saygılarımla efenim... :)

3 yorum:

  1. Yazınızı okudum sigara içen herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum. Güzel bir yazı olmuş beğendim sahsen. Ama ben birşey merak ediyorum Sayın MSP Beyefendi :) caninizdan çok sevdiğiniz insan için sigara içmeyi bıraktınız mi ? :) yoksa caninizdan çok sevdiğiniz insanın rahatsız olduğunu bile bile içiyor musunuz hala ? :) cevap bekliyorum :) Sayın MSP Beyefendi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin ol sürekli sürekli paket almıyorsam sağlığımı düşündüğüm için değil, sevdiğim kızı düşündüğü, sevdiğim kızı rahatsız etmemek içindir. Yani senin içindir bağımlı olmamam.

      Sil
  2. Öncelikle bilgilendirici makaleniz için çok teşekkür ederim sigara gerçekten sosyal hayatta,sağlıkta,iş hayatında vb. bir çok yerde zarardan başka bir şey değil gerçekten bir çok kez denememe rağmen sigarayı halen bırakamadım bu makaleyi okuduktan sonra bırakmayı tekrar denemeyi düşünüyorum özellikle sigaranın zararları ile ilgili videolar beni çok etkiledi inşallah bende dahil olmak üzere isteyen herkes sigara denen illetten derhal kurtulur.

    YanıtlaSil