1 Mart 2016 Salı

Psikiyatriye Gitmekten Çekinmeyin!

Öncelikle merhabalar;


 Size yaşadığınız psikolojik sorunlardan ötürü psikiyatriste muayene olmanın kötü bir durum olmadığını ve yaşadığınız psikolojik bunalım, gündelik sıkıntı çıkmazları vs. gibi durumlarda psikiyatriye muayene olmanın aklınıza iyi bir fikir gelmesi için çabalayacağım. 

 Size yaklaşık bir ay önce psikiyatriye muayene olmuş biri olarak izlenimlerimi, hekimin verdiği psikiyatri ilacını, bu psikiyatri ilacını kullanmadan önce ve sonrasını, psikiyatrist ilacının yan etkisini ve hastahanelerdeki psikiyatri bölümü hakkındaki izlenimlerimi anlatmak istiyorum.


Hadi buyrun anlatmaya başlayayım: ...



 Ben  yaklaşık bir yıldır ilişkimizin olduğu sevgilim ile aramızda büyük sorunlar yaşadık(belki de birçok çiftin başına gelse ayrılacakları tarzdan büyük sorunlar) ve ikimizde artık bunun böyle olmayacağını anlayıp, birbirimize verdiğimiz destek dışında yol gösterici-destek verici bir uzman görüşü almak için bir devlet hastahanesinde psikiyatriye gitmeye karar verdik ve ikimizde ayrı günlerde yakınlarda seçtiğimiz bir devlet hastahanesindeki psikiyatri bölümüne randevu alıp gittik.


 Size ilk olarak psikiyatri bölümüne gitmiş biri olarak genel bir izlenimimi aktarmak istiyorum;

 

  Ben İstanbul-Yavuz Selim Devlet Hastahanesi'ndeki psikiyatrsit Esre Cebeci adlı psikiyatri hekimine randevu aldım ve muayne olmaya gittim. İçeri girdiğimde hekim hanımın bana karşı olan tavrı güzeldi, negatif bir enerji almadım aksine kendimi rahat hissettim pozitif bir enerji aldım.(Sanırım psikiyatri hekimlerinin çoğu böyle çünkü uğraştıkları bölüm ruh ve sinir hastalıkları.) Beni koltuğa oturmaya davet etti ve "şikayetiniz nedir?" diye kibarca sordu bende başladım çekinmeden kendimi tane tane anlatmaya. Derdimi-şikayetimi yaklaşık bi 10 dakika anlattım ve kendiside beni dinledi ardından "size ilaç yazmam gerekiyor." dedi ve derdim-şikayetimle ilgili bir kaç telkinde bulunup bana verdiği ilaç hakkında bilgi verdi ve ilaç bitince tekrardan gelmemi söyleyip muayneyi bitirdi.

Benim psikiyatrideki şikayetimin ana teması aşırı takıntılı olma durumu idi.

 Psikiyatride hekime şikayetinizi anlatırken en önemli şey utanmadan, sıkılmadan, eveleyip gevelemeden şikayetinizi-derdinizi tam-net olarak anlatmaktır. Bunu psikiyatride muayne olacaksınız sakın unutmayın yoksa teşhis yanlış konulabilir ya konulamaz!

 Hangi psikiyatri ilacını verdi? Nasıl bir psikiyatri ilacı verdi?

Kullandığım Ciralex(10 mg) adlı ilaç bu.
 Cipralex(10 mg) adlı bir ilaç yazdı. İlaç hap idi. İlacın 2 hafta etki edeceğini ve etkisini 2 hafta sonra göreceğimi söyledi. 

 Bana iştahımın yerinde olup olmadığını sordu bende yerinde dedim. İlacın iştah kesebileceğini söyledi ve daha sonra bana bakıp "bayağıda zayıfmışsın" deyip bide Sipraktin isminde bir iştah açma özelliği bulunan bir şurup yazdı.

 Bu Cipralex (10mg) ismindeki psikiyatri ilacını bana reçete yazıp verdi. (İlaç reçetesiz satılmıyormuş.) 

 Bana konulan teşhiste "Anksiyete Bozuklukları" idi çünkü reçetede de kounlan teşhiste "anksiyete bozukluklar" yazıyordu ve bana Cipralex (10mg) adlı ilacı verdi. 



  Anksiyete bozukluklar nedir? diye sorarsanızda kısaca;

 Psikiyatride aşırı takıntılı olma haline verilen isim diyebilirim. Şahsen benim şikayetim tamda buydu.

 Anksiyete bozukluklar hakkında daha fazla detaylı bilgiyi Türkiye Psikiyatri Derneği'nin internet sitesindeki şu linkten öğrenebilirsiniz:

http://www.psikiyatri.org.tr/pagepublic.aspx?menu=18

  

 

Peki psikiyatri hekimin bana verdiği Cipralex (10mg)'in faydasını gördüm mü?

 

 
(Bu resim alıntıdır.)
Evet faydasını gördüm. Tabii her şey gine sizde bitiyor, sadece ilaçla olacak bir şey değil, sizinde ilaçla beraber gayret göstermeniz gerekiyor. Yani psikiyatri hekimi bana antideprasan versin ben bunalımdan çıkayım, dertlerimi düşünmeyeyim, rahatlayayım vs. diye bir şey yok tabikide. Sizinde gayret-çaba göstermeniz gerekiyor.


 İlaç yaklaşık 1,5 hafta sonra etkisini göstermeye başladı gine kafama derdimle alakalı şeyleri takıyordum ama ilacı kullanmadan önceki gibi hayatımdaki şeyleri engelleyeecek derecede değil.

 

Cipralex (10mg)'in fark ettiğim yan etkileri;

(Bu grafik resmi alıntıdır.)
 Her ilaçta olduğu gibi psikiyatri ilaçlarında da yan etkiler kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Cipralex (10 mg.)'in yan etkileri ilacın prospektüsünde detaylıca yazmaktadır. İlacın prospektüsünde yazan ve kendimde fark ettiğim yan etkiler ise; iştahsızlık ve cinsel işlev bozukluğu(cinsel isteksizlik, geç boşalma vs. gibi) oldu.



 






 Son olarak diyeceklerim;

 Her insanın tek başına çıkmayacağını, insanı hayattan soğutan, günlük işlerini yapmasını engelleyecek vs. sorunları olabilir. Bu durumda aklınızın bir köşesinde psikiyatriye gidip işin uzmanlarından yardım almak emin olun size iyi gelecektir.

Bu yayınladığım yazıda yazdığım her şey bilgilendirme amaçlıdır. Sakın olaki burdan,ordan,internetten ya da başka yerden okuduklarınız ile kendinize teşhis koymayın veya kafanıza göre ilaç kullanmaya kalkmayın!

Umarım size faydalı olabilmişimdir. 
Bir sonraki yazımda görüşmek üzere efenim :)
Beni takipte kalın ;) 



2 yorum:

  1. psikiyatriğe hiç gitmedim ama galiba bi gitmem lazım

    YanıtlaSil
  2. Bende psikiyatri ilaci kullaniyorum. Ilac bitti yenisini alana kadar bi iki gun kullanamadim kafayi yiyordum daraltidan! Bugub eczane bitmeden hekimimin verdigi recete ile almam lazim hemen yoksa fena olacam gine! :/

    YanıtlaSil