14 Mart 2016 Pazartesi

Film Önerisi: Lucy (İnsan Beyninin %100'ünü Kullanırsa Ne Olur?)

Merhabalar;

"Lucy" adlı film.
Dünya üzerindeki tüm insanlar beyninin yalnızca %10'unu kullanabiliyor. Biz insanlar geçmişten bu yana beynimizin %10'unu kullanarak tüm her şeyi yapıyoruz. %10 az gibi görünebilir ama onunla yaptıklarımıza bakarsanız aslında çoktur!

Peki ya biz insanlar beynimizin %100'ünü ya da ne bilim %20'sini kullansaydık ne olurdu? 


Bunu hiç düşündünüz mü? İşte size o zaman mükemmel bir film tavsiyesi vereceğim ve size filmi kısaca özetleyip çok ilginç bilgiler paylaşacağım. Örneğin:  

- Beynimizin %20-%30'unu kullansaydık ne olur du? 

- Beynimizin %100'ünü kullansaydık ne olur?

- Beynimizin %10'unundan fazlasını kullanırsak neler neler yapabiliriz?


Çok hevesli bilimsel bir konu değil mi? :) Buyrun biran önce anlatmaya başlayayım: ... 


Scarlett Johansson

Bu konular hakkındaki gerçekten harika olup izlemenizi tavsiye ettiğim film 2014 yapımı Lucy adlı filmdir. Başrollerinde Scarlett Johansson ve Morgan Freeman gibi isimler oynuyor. 

 

Film gerçekten harika! Sakince odaklanıp izlediğiniz zaman film bitince böyle içiniz bi tuhaf oluyor ya, hah işte o tarz filmlerden! :) Yani izlemeye kesinlikle değer!

 Size bu harika filmden insanı heyecanlandıran insan beyninin %10'undan fazlasını kullansa ne olur? adlı sorulara filmden duyduğum-aldığım bilimsel cevapları- teorileri sunayım:

Beynini insanlardan daha iyi-daha çok kullanan tek canlı hangisidir sizce?

 

Yunuslar arkadaşlar, evet yunus... Bu hayvanın beyninin % 20'sini kullandığı tahmin ediliyormuş! 

Beynimizin % 20'sini kullansaydık ne olurdu? 

Kendi vücudumuza erişim ve kontrol imkanı sağlarmışız! Her insanda 100 Milyar nöron vardır ama yalnızca % 15'i aktiftir. 


Beynimizin % 40'ını kullansaydık ne olurdu? 

Gine filmde anlatılanlara göre % 20'den sonraki aşama diğer insanları kontrol etmek olurdu. Yani başka bir insanı zihin gücünüzle hareket ettirmek vs. gibi! Ama bunu için beyin erişimimizin % 10 yerine % 40 olması lazımdır! Gel gelelim kendimizi ve başka insanları kontrol edersek bu durumda nesleleride kontrol ederiz. (Valla filmin yalancısıyım :D )

İnsan beyninin % 100'ünü kullansa ne olur?

 

Morgan Freeman

Filmde bir öğrencinin sunum yapan profesöre: "Peki ya bi insan beyninin % 100'ünü kullansaydı ne olurdu? diye sorması üzerine profesörün cevabı ise: "% 100 mü?! Hiç bi fikrim yok." diyor. 

 Bu konuyu bende size buradan sanırım blog yazarak anlatamam ama % 20'si ve % 40'ını kullanarak yukarda dediklerimi yapıyorsa % 100'ü ile neler yapabilir siz düşünün! Ama ben beynimizin % 100'ünü kullansak ne yapabiliriz gerçekten çok merak ediyorum diyorsanız Lucy adlı bu filmi izlemenizi kesinlikle tavsiye ediyorum! [Henüz teoriye olsa aklınızdaki bazı sorulara cevap bulursunuz. Ve ilaveten unutmayınız ki teoriler her zaman heyecanlı ve ilginçtir :) ]


Lucy
Lucy adlı filmini izlemek için Google Amca'ya "Lucy İzle" yazıp aratmanız sonunda çıkacak olan film izleme sitelerinin birinden filmi izlemeniz mümkündür.

-Buda Lucy filminin Türkçe alt yazılı fragmanı:


 
Lucy Türkçe Altyazılı Fragman 


 Bu arada filmde çok güzel bir altyapı müziği var (fragmanda da çalıyor). O müziği Youtube'dan buldum. Bence bu müziği de dinleseniz iyi olur. Gerçekten güzel bir müzik. Zaten 3 dakika 25 saniye sürüyor, baştan sona bir dinleyin derim. Müziğin ismi: Hi-Finesse - Rebirth

İşte o müzik:
                             


Lucy film müziği


Umarım film tavsiyem üzerine bu filmi izler ve memnun kalırsınız ve umarım bu makalede verdiğim bilgiler dikkatinizi çekmiş, hoşunuza gitmiş ve size faydalı olabilmişimdir.  

 Tekrar görüşmek üzere efenim... :)
Ha bu arada! Eğer hala daha filmi izlemediyseniz,
iyi seyirler... ;)  

3 yorum:

  1. Geçen gün izledim bi tanınmayan rastgele bir TV kanalında, hakikaten güzel film. Bide şu şu dandik TV kanallarında ki birden giren ve uzun süren saçma sapan ürün pazarlama reklamları olmasa... :D

    YanıtlaSil
  2. Bu tür filmleri seviyorum teşekkür ederim tavsiyeniz için
    En kısa zamanda izleyeceğim inşaallah.

    YanıtlaSil
  3. Bende filmi internetten izlemiştim. Güzel ve akıcı bir filmi. Nasıl ne ara bittiğini anlamadım. Bence sonu daha farklı bitebilirdi. Yazınız da filmi çok güzel anlatmışsınız. Başka filmler hakkında yazılarınızı bekliyorum.:)

    YanıtlaSil