15 Kasım 2015 Pazar

Varikosel ve Kasık Fıtığı

Öncelikle Merhabalar;

Ben 25 ağustos 2015 tarihinde çift taraflı varikosel ve kasık fıtığı ameliyatı oldum.size bu hastalıklardan ameliyat olmuş birisi olarak birçok merak ettiğiniz konuyu kısa ama öz anlatayım.  Belki geçmiş olsun falanda dersiniz :)

Anlatacağım konular: Varikosel nedir? Nasıl fark edilir? Nasıl teşhis konur? Hastahane ve hekim tavsiyeleri vs. şeklinde kısaca sizi sıkmadan sade olarak anlatacam. Buyrun başlayalım:  

Peki Varikosel Nedir?

Varikosel kısacası şudur: erkek yumurtalıklarının olduğu bölgedeki damarların varisleşmesidir.Bu yüzden ağrı çekilir ara ara ve damarlar yumurtalıkları sıktığı ve akan kanın sıcaklığından erkek sperm hücrelerinin ölmesine yol açarak kısırlık yapabilir.  

 Nasıl Fark Edilir? Nasıl Teşhis Konulur?

 Erkek yumurtalık kesesinde ele gelen-şişen damarlarla fark edilir(nadiren edilmezde). Ürolog teşhis koyduktan sonra sperm tahlili ve ultrason ister. sonuçlara bakar. İlerlemiş sperm sayılarını azaltmışsa ameliyat kararı verir. İlerleme yok,sperm hücreleri üremeye elverişli ise ilerki tarihlerde bidaha muayneye gel deyip gözetim altında tutar.

Şimdi size bu hastalıklardan ameliyat olmuş birisi olarak içinde birçok merak ettiğiniz konunun olduğu hikayemi kısaca anlatacam:

Bana ameliyat kararı ilk Kartal Lütfi Kırdar Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde verildi ama sonrada oradaki asistan hekimler ameliyat kararından çok ilerlememiş deyip döndüler. Bende yaklaşık 8 ay sonra falan ağrılarım artması ve o zamanki hekimin kararları içime sinmediğinden EMG-EEG stajımı yaptığım Yavuz Sultan Selim Devlet Hastanesi'nde Opr.Dr.Fatih Aydın'a muayne oldum. Sperm sayımın çok düştüğünü ve ameliyat olmamı önerdiğini söyledi ve ameliyat emri verdi. Sonra 1 aylık stajım bitince ameliyat oldum. Ameliyat sırasında kasık fıtığıda çıkmış. Fıtıklar alınıp yerine yama konuldu. 2 gece hastahanede müşade altında yattım(aslında varikosel ameliyatında 1 gündür ama bende ilaveten kasık fıtığı olduğundan 2 gün yattım.).Ardından taburcu oldum şuan herhangi bir önemli şikayetim yok. 

Hastane ve Hekim Tavsiyesi:

Ben Kartal'da bulunan Yavuz Sultan Selim Devlet Hastahanesi'ndeki Opr.Dr.Fatih Aydın isimli üroloğu size tavsiye ediyorum. Çünkü sizi güler yüzü ile tamami ile dinleyip,tahlilleri yaptırıp sonuçları içtenlikle değerlendirip tadavi sonucu ortaya koyuyor(ameliyatsa ameliyat,ilaçsa ilaç vs.).Yani bir hekimden bekleneni yapıyor.

Eğitim araştırma yerine devlet hastahanesinde muayne olup ameliyat olmamın nedeni: Eğitim araştırmalarda pratisyen(asistan)hekimlere derdinizi anlatıyorsunuz ama devlet hastahanesinde genellik hekimler Opr. yani hem cerrah hem hekim oluyor ve bizzati derdinizi hekime anlatıyorsunuz.

Yukarda ismini belirttiğim hekime ilk muayne olurken şansa MHRS.gov.tr'den randevu alıp gitmiştim ama sonra o hastahenede staj yapınca hemşirelerden o hekimin elinin(cerrahlığının) iyi olduğunu öğrendim ve hekimin ilgisi çok hoşuma gitti. Sizede tavsiye ederim.


1 yorum:

  1. kasık fıtığı abimde olmuştu abim çok korkmuştu ve sigarayı bırakmıştı:)

    YanıtlaSil